Project Tiny House

05 - 02 - 2019

Voor het project Tiny House zijn de leerlingen van klas 3 bezig met het ontwerpen van een modulair systeem voor een tiny house. Tiny houses zijn kleine huisjes, die alles in zich hebben om er toch volwaardig te kunnen wonen. Dit doen ze voor de innovatiewedstrijd van Bouwend Nederland, met Heembouw als opdrachtgever. De woensdag voor de vakantie waren er maar liefst 4 opdrachtgevers van Heembouw op school. Hierbij was de feedback van de mensen van Heembouw zeer bruikbaar. Tijdens een constructief gesprek rond de tafel presenteerden de leerlingen hun idee, waarop de mensen van Heembouw hielpen om dit verder uit te werken. Handig, want met het beste idee kunnen leerlingen in de landelijke finale €1000,- winnen! Om nog meer inspiratie op te doen zijn we ook met de groep op bezoek geweest bij Barry, die zelf in een tiny house woont. Zo konden we in kleine groepjes even binnen kijken, en zo zien wat een slimme oplossingen hij had bedacht om de kleine ruimte zo slim mogelijk in te delen. Zo was de trap tegelijkertijd een kast en had hij een opklapbare eettafel om ruimte te besparen. Terwijl een deel van de groep op het terrein rondkeek bij de andere tiny houses, de moestuin en de natuurlijke waterzuiveringsinstallatie, kon een ander deel zelf aan de slag tijdens de workshop tiny house inrichten en de laatste groep was binnen op bezoek in Barry’s tiny house.