Techniek festival

Woensdag 5 oktober hebben alle brugklassen een bezoek gebracht aan het Generation Discover Festival. Dit is een evenement waarbij techniek centraal staat. Grote bedrijven met name Shell en BASF hebben hun naam aan dit evenement verbonden. Het was een goed georganiseerd evenement met als doel leerlingen enthousiast te maken voor technologie. Zij hebben immers de toekomst!

Als voorbereiding hadden alle leerlingen van de brugklassen een bouwpakket van een ‘zoutwaterauto’ gekregen. Het autootje van een centimeter of 10 rijdt met behulp van een batterij met zoutwater. Op het festival zelf werden de autootjes op een racebaan gezet en konden de kinderen het tegen elkaar opnemen en zien wie het autootje het beste in elkaar had gezet.Het was een mooie dag en de zon scheen heerlijk over het Malieveld.

Er waren diverse workshops, een reuzenrad, VR-brillen, een stoomfiets, een dansvloer die energie opwekt en nog heel veel andere dingen om te doen.Met de Virtual Reality-bril hebben we een bijzonder reis gemaakt. Veel leerlingen hebben een uitstapje gemaakt naar onder andere New York, Miami, Dubai of Tokio. Vanaf een hoge plaats of toren kon je over de verschillende steden kijken. Mensen met hoogtevrees zijn gewaarschuwd!

Nadat we twee uur op het terrein hadden rondgelopen en veel hadden gedaan en bekeken, gingen we weer naar school.

Het was een mooie technische dag.

Kijk voor foto's in het fotoalbum.