Presentatie toeristenboot

01 - 11 - 2016

De winnaars van de opdracht "Ontwerp een toeristenboot" zijn Nito, Amber Thomas en David. Door gewichtjes aan één kant van hun ontwerpen toe te voegen en met behulp van een telefoonapp testten de leerlingen Onderzoek & Ontwerpen (O&O) van klas 3 de slagzij van hun boten. Dit, ter voorbereiding van de eindpresentatie die op 1 november plaatsvond bij de hogeschool in Rotterdam. Ook het model en de bijbehorende toelichting werden bij de hogeschool beoordeeld. Er werden vijf prijzen uitgereikt voor de boten die het meeste gewicht aan één zijde kunnen dragen voor ze slagzij maken. Daarnaast waren er nog vijf prijzen te verdienen voor de beste en meest vernieuwende modellen. Het winnende groepje won maar liefst twee eerste prijzen, namelijk de eerste prijs voor slagzij én de eerste prijs voor het model.