Utopia for Real

08 - 06 - 2017

Donderdag 8 juni werd door wethouder De Prez de tentoonstelling "What Next? picture tomorrow: Utopia for Real" geopend bij galerie 38CC aan de Hooikade in Delft. De tentoonstelling is een project van 38CC. Leerlingen van de onderbouw hebben tijdens de tekenles een tekening gemaakt over hun ideale toekomst. Er zijn duurzame oplossingen voor huizen en voedsel bedacht, maar ook praktische alledaagse oplossingen. De beste uitvindingen ontstaan soms vanuit een simpele schets: zo eenvoudig kan wetenschap soms zijn. De tekeningen met het meest originele ontwerp, waaronder de tekeneningen van 6 leerlingen van het CLD, zijn door studenten van de TU gevisualiseerd tot "echte" objecten/situaties. Deze zijn te zien op levensgrote borden (2x2 meter) langs de Hooikade. De borden zijn de komende maanden op de Hooikade te bewonderen. De leerlingen die gewonnen hebben: Jurek Engelsma | Meike Plomp | Lily Anne Ruijgrok | Laura Kiviet | Demsey van Nierop | Rik van Til.