Boomproject brugklas

24 - 10 - 2017

In de week voor de herfstvakantie hebben onze brugklassers in het Wilhelminapark kennisgemaakt met het boomproject. In tweetallen zijn verschillende onderzoeken verricht aan zelf uitgekozen bomen. Met behulp van een determinatieblad is de boomsoort bepaald. Er zijn schorsafdrukken, tekeningen van boombladen en silhouetten van de bomen gemaakt. Tevens is de hoogte gemeten en is er gezocht naar de organismen die in, op en onder de bomen leven. Aan de hand van deze opdrachten gaan de brugklassers twee eigen bomen volgen gedurende de verschillende seizoenen. Aan het einde van dit schooljaar worden alle waarnemingen gebundeld en gegoten in de format van een natuurwetenschappelijk onderzoeksverslag.