Wij hebben gestemd

Woensdag 15 maart mochten we stemmen voor de Tweede Kamer. Ook op de locatie Molenhuispad hebben we gestemd, en wel zo écht mogelijk De secties geschiedenis en maatschappijleer hebben samen met leerlingen verkiezingen georganiseerd voor de hele school.

De gemeente Delft heeft stemhokjes, stembiljetten, potloden en alles wat er nog meer nodig was, geleverd.  Van 8:00u tot 16:30u waren de stembussen open en daarna werden de stemmen geteld tijdens de 'Election Night' met diverse optredens en lekker eten.

Leerlingen en personeelsleden zijn in de afgelopen tijd voorbereid door allerlei politieke partijen die tijdens een informatiemarkt, in debatten en met posters hun standpunten duidelijk naar voren hebben gebracht. Over maximaal een paar jaar mogen onze leerlingen echt stemmen. Daarom vinden we het ontzettend belangrijk dat we hen op school alvast zo goed mogelijk voorbereiden op hun toekomst als stemgerechtigd Nederlands burger.

Kijk voor meer informatie over het verloop van de dag en voor foto's in het fotoalbum.