Wenweek klas 1

24 - 08 - 2017

Een nieuw jaar een nieuw begin. Een bekende uitspraak die bij veel leraren en mentoren vanaf het begin van het jaar door het hoofd spookt. Voor veel brugklassers is de eerste week helemaal spannend. Een nieuwe, school, een nieuwe klas, nieuwe mensen, nieuwe vakken, nieuwe lestijden en ga zo maar door. Geen wonder dat leerlingen van de meeste brugklassen dit wel de spannendste dag van het jaar vinden. Gelukkig is het ijs snel gebroken na een kort toespraakje van teamleider de heer Van Haeften om vervolgens met de mentor naar het lokaal te gaan. Er worden in de lokalen diverse kennismakingsspelletjes gedaan en de leerlingen krijgen de tijd om elkaar te leren kennen. Ook staan de eerste lessen op het programma. De leerlingen worden deze week ondergedompeld in PBS (Positive Behaviour Support). Een systeem waar ongewenst gedrag genegeerd wordt en positief gedrag gewaardeerd wordt. In de mentorlessen leren de leerlingen meer over PBS en wat voor rol dit bij ons op school heeft. De laatste dag wordt gebruikt om de wenweek leuk af te sluiten. Op VV Full Speed is er een heuse zeepsopwaterglijbaan waar de leerlingen op kunnen. Gelukkig was het goed weer, we kijken terug op een geslaagde eerste week!