Levensmiddelen Technologie

Klas 3M Technologie en Toepassing (T&T) is dit schooljaar gestart met het project Levensmiddelen Technologie. Aan dit project is een echte opdrachtgever verbonden: Van Leeuwen Catering.

De opdracht is een smoothie te ontwikkelen welke in schoolkantines verkocht kan worden. Na het doen van marktonderzoek heeft elke groep een eigen smoothie ontwikkeld, uiteraard naar de eisen van de opdrachtgever. Zo moet de ontworpen smoothie voldoen aan de richtlijnen van het voedingscentrum, moest het een zuivelproduct en minimaal één groente bevatten.

Na het ontwerpen in de testfase hebben de groepen hun smoothies tijdens een excursie naar het Wellant College in Rijswijk geproduceerd en gewerkt aan het eindresultaat in een echte keuken onder begeleiding van mevrouw Jenny de Rooy.

De uiteindelijke smoothies zijn erg geslaagd, en niet onbelangrijk, gezond en lekker!

Kijk voor meer foto's in het fotoalbum.