T&T bij Techniek Innovatie Huis

Bezoek Techniek Innovatie Huis ROC Mondriaan – klas 2 T&T

Na de kerstvakantie komt de periode eraan dat de leerlingen van klas 2 de vakkenpakketkeuze gaan maken. In het kader van de oriëntatie op een vervolgopleiding zijn wij met klas 2 T&T en nog een aantal in techniek geinteresseerde leerlingen aanwezig geweest bij een bijeenkomst op de Campus 'Techniek en ICT' van ROC Mondriaan.

In een ochtend hebben de leerlingen door middel van verschillende workshops kennisgemaakt met diverse kanten van techniek en technologie. Na een korte presentatie over de opleidingen, hebben de leerlingen in een korte brainstormsessie ideeën bedacht voor duurzame foodtrucks, ze hebben geprogrammeerd met MicroBit, en we hebben een kijkje genomen bij de verschillende hout- & metaalwerkplaatsen. De leerlingen zijn zelf aan de slag gegaan met virtueel verfspuiten.

Kortom een inspirerende ochtend!