Upgrade your skills!

Op maandag 15 januari vond er voor alle klassen een ‘upgrade your skills dag’ plaats. Deze dag werd verzorgd door United World Colleges (UWC). UWC is een mondiale beweging die van onderwijs een kracht maakt om mensen en culturen te verenigen.

Elk leerjaar kreeg verschillende praktische workshops aangeboden, gegeven door enthousiaste en professionele trainers, passend bij hun niveau en ontwikkeling. Het programma was zo ingericht dat onze leerlingen aan de slag gingen met hun persoonlijke ontwikkeling, maar ook met de groepsdynamiek in de klas.

De UWC ‘upgrade your skills dag’ ondersteunt en draagt bij aan burgerschapsonderwijs. Door burgerschapsonderwijs wordt actief burgerschap en sociale integratie gestimuleerd.

De UWC ‘upgrade your skills dag’ inspireert en motiveert jongeren om zichzelf en de ander beter te leren kennen en daagt hen uit buiten hun comfortzone te treden, te groeien en zich te ontwikkelen tot zelfbewuste(re) jongeren.

Zo werken wij met elkaar aan een goede en veilige sfeer bij ons op school en draagt ieder zijn steentje bij!