vwo 3 bij TU Delft

03 - 10 - 2017

De leerlingen uit vwo 3 moeten dit schooljaar gaan kiezen welke kant zij op willen in de bovenbouw. Willen ze de M-kant (Maatschappij) of de N-kant (natuur) op? Een belangrijke beslissing. Op 3 oktober hebben ze daarom hun eerste kennismaking met het vak Loopbaan Oriëntatie en Begeleiding (LOB) gehad. Met een afwisselend programma van spel en informatieverschaffing hebben zij met hun mentoren en de decaan het keuzeproces gestart. Ze hebben onderzocht wat hun kwaliteiten zijn en hebben gezien welke keuzes ze allemaal kunnen maken. Op 4 oktober zijn ze naar de TU in Delft geweest en op 2 november gaan zij de Erasmus Universiteit bezoeken om kennis te maken met enkele vervolgopleidingen na het CLD. De komende maanden gaan zij deze informatie meenemen in het maken van een weloverwogen keuze voor hun verdere carrière op het CLD en erna.