Grieks kerstverhaal

18 - 12 - 2017

Maandag 18 december tijdens het 5e en 6e uur was het weer tijd voor een van onze jaarlijkse tradities: gymnasium 3 heeft toen het kerstverhaal in het Grieks gelezen. Met andere woorden: in de taal waarin het oorspronkelijk is geschreven! Omdat de leerlingen in de derde klas nog niet alle grammatica hebben gehad, worden ze bij het lezen geassisteerd door leerlingen uit klas 5 en 6. Een mooie gelegenheid voor contact tussen onder- en bovenbouw, in een prettige sfeer. Het verhaal heeft door de eeuwen heen veel kunstenaars geïnspireerd en ook daarmee gaan de leerlingen aan de slag: ze maken opdrachten waarbij ze de tekst vergelijken met allerlei afbeeldingen. Bij kerst hoort natuurlijk lekker eten en ook dat was er volop. Het was erg gezellig!