Skene 2018

17 - 04 - 2018

Dinsdagavond 17 april vond de jaarlijkse Skene plaats in de aula van de locatie Molenhuispad. De klassen G2d, G3j, GA3k en G4 speelden gedeeltes uit de Odyssee van Homerus. De avond begon en eindigde in het paleis van Odysseus op Ithaca, waar de vrouw en de zoon van Odysseus al tien jaar wachtten op de terugkeer van hun man en vader uit Troje. Het paleis werd vorm gegeven door drie zuilen, die gemaakt werden door de decorploeg. Ook de andere decorstukken, alle attributen en de begeleidende Powerpointbeelden op het grote scherm werden door deze decorploeg bedacht en vervolgens gemaakt. In verschillende scenes zagen we welke “hindernissen” Odysseus onderweg naar huis moest nemen, waardoor zijn reis zoveel jaren in beslag nam. Odysseus werd door vier verschillende acteurs gespeeld, steeds te herkennen aan hetzelfde hoedje. De gespeelde stukken werden door de leerlingen zelf geschreven en in twee dagen ingestudeerd onder leiding van twee oud-gymnasiasten: Tamara en Milco. Het was twee dagen erg hard werken, maar het resultaat was er naar: een geslaagde voorstelling voor een volle aula!