Bezoek Xanten

18 - 06 - 2019

Op 27 mei kwamen zo’n 50 leerlingen al om 7 uur ’s ochtends op school: klaar voor vertrek naar Xanten! Voor de leerlingen uit gymnasium klas 2 en 3, en voor de leerlingen die naast Technasium ook Klassieke Talen volgen, was er een mooi programma samengesteld. De gereconstrueerde gebouwen werden bezocht en beklommen, zoals het amfitheater en poortgebouw. De leerlingen volgden ook workshops in kleine groepen waar ze bijvoorbeeld over Romeinse kleding leerden (en replica’s mochten dragen!) en waar ze echte Romeinse voorwerpen vasthielden en bespraken. Ook konden leerlingen een ‘edelsteen’ bewerken, zoals Romeinen in een zegelring droegen (zie foto). Ook kregen ze een rondleiding door het ruime en lichte museum van Xanten: zeker een aanrader voor bezoek tijdens uw vakantie! We kijken terug op een zeer geslaagde excursie.