Sarah Ilyas finalist essaywedstrijd

Alle vwo-5-leerlingen schrijven bij het vak Nederlands een essay, en sommigen doen vrijwillig mee aan een essaywedstrijd van de Radboud Universiteit Nijmegen.

Dit jaar schreven ruim 600 leerlingen uit het hele land een essay over het thema 'Gewoon uniek'. Leerlingen schrijven in een sessie van 3 uur een essay waarin ze drie opgegeven bronnen moeten verwerken: een pittige klus. Sarah behoort tot de beste tien schrijvers van het land en daarom reisden we met haar hele gezin af naar de feestelijke prijsuitreiking in Nijmegen. Helaas geen prijs voor haar, maar wel een 'ongewoon unieke' prestatie, zeker omdat Sarah thuis Engels en Urdu spreekt en Nederlands niet haar moedertaal is. Ik was geraakt door haar tekst.

Benieuwd naar haar essay? Lees het hier

Gerlinde van Gemerden