Prijswinnaars Viruskenner

De prijswinnaars "maatschappelijke impact"

Leerlingen van 15 scholen in Nederland, 2 in Suriname en 1 school in Italië hebben zich de afgelopen periode gebogen over de belangrijke maatschappelijke vraag: Hoe kunnen we ons beschermen tegen virusinfecties, hoe informeren we mensen hierover en wat moeten we anders doen om grote virusuitbraken zoals corona te voorkomen?

Op 14 april heeft een internationale jury van virologen communicatiedeskundigen zich gebogen over de vele oplossingen die leerlingen hadden ingestuurd. Cato, Hamza, T

hijmen en Yara uit AT2f hebben de prijs gewonnen voor ''maatschappelijke impact'' met hun speciaal ontwikkelde wc papier met daarop informatie over virussen en handwassen. Heel eenvoudig en daardoor wereldwijd goed toepasbaar. Een oplossing waarmee ze een grote maatschappelijke impact kunnen maken.
Op donderdag 23 juni mogen zij hun idee presenteren op het ''Unfold'' Technasium festival waar onder andere minister Dennis Wiersma aanwezig is.