Profiel driedaagse vwo 5

Van 20 februari 2017 tot en met 22 februari 2017 nemen de leerlingen van vwo 5 deel aan een profiel driedaagse. De leerlingen zijn ingedeeld in groepjes op basis van hun profielen en krijgen vraagstukken die bij externe opdrachtgevers moeten worden uitgevoerd. Het doel hiervan is dat leerlingen hun kennis en vaardigheden leren in te zetten voor het oplossen van actuele vraagstukken. Enkele voorbeelden van onderwerpen zijn: ‘Mayo, verantwoorde voeding’ en ‘Peptopro’. Zo gaat de groep ‘Mayo’ onderzoek doen naar het enzym Maxapal A1. De groep ‘Peptopro’ onderzoekt in hoeverre deze hersteldrank effectief is. Op 22 februari 2017 presenteren alle groepen hun bevindingen aan leerlingen, leraren, externe opdrachtgevers en ouders.