Meesterproef gestart

Technasiumleerlingen van V6 die voor opdrachtgever Van den Berg Roses gestart zijn met hun meesterproef

Technasiumleerlingen van 6 vwo en 5 havo zijn druk bezig met de meesterproef. De meesterproef is het schoolexamen van Onderzoek en Ontwerpen (O&O) waarmee de technasiumopleiding wordt afgerond. Daar komt heel wat bij kijken. Technasiumleerlingen krijgen ieder leerjaar meer zelfstandigheid en verantwoordelijkheid binnen het vak Onderzoek en Ontwerpen (O&O). De leerlingen maken zelf een groep voor de meesterproef, kiezen samen het onderwerp van het project  en iedere groep gaat zelfstandig op zoek naar een opdrachtgever.

De resultaten van alle meesterproeven van het schooljaar 2019-2020 zullen op 18 maart 2020 worden gepresenteerd aan de opdrachtgevers.

Een van de teams van 6 vwo voert een opdracht uit voor Van den Berg Roses. Voor deze opdracht ontwerpen en onderzoeken de leerlingen mogelijkheden om de huidige rozenverpakking zoveel mogelijk plastic-vrij en volgens de regels van circulaire economie te maken.