Placemaking - Het Schoolplein

Leerlingen presenteren plannen voor het schoolplein

Er gaat wat veranderen op het schoolplein van de locatie Molenhuispad. En dat dankzij leerlingen uit de tweede klassen van het Technasium. Op vrijdag 24 januari presenteerden verschillende groepjes leerlingen de resultaten van hun project aan de directie van het CLD en de wethouder van Onderwijs.

In het project “Placemaking – Het schoolplein” onderzochten de leerlingen hoe het schoolplein een fijnere plek kan worden voor alle belanghebbenden, dus niet alleen leerlingen, maar bijvoorbeeld ook docenten en omwonenden. Ze deden dit met behulp van placemaking, waarbij ze begeleid werden door medewerkers van de Gemeente Delft.

Na afloop van de presentaties werd er gestemd. Het was een close finish, maar Scott, Mees, Marijn en Marijn kregen de meeste stemmen. De directeur en de wethouder waren zo enthousiast dat ze beloofden om geld vrij te maken voor de realisatie van het korte-termijn-deel van het winnende ontwerp. Het zou dus zomaar mogelijk kunnen zijn dat er binnenkort tafeltennistafels op het schoolplein verschijnen.